FAQ
- Algemene voorwaarden Download PDF
- Verzenden & retourneren Bezorg- en ophaalopties
- Disclaimer Aansprakelijkheden
- Privacy Policy Beveiliging van je gegevens
- Betaalmethoden Hoe kun je betalen?
- Over ons Wie zijn wij?
Veelgestelde vragen
1. Algemeen
1.1 Kan ik bij jullie op bezoek komen?
Ja, dat kan. Wij zijn elke werkdag geopend van 09:00 - 17:30 uur. Wel is het belangrijk om vooraf even een afspraak te maken. Op die manier hebben wij namelijk de tijd om je goed te helpen. Je kan hiervoor het contactformulier invullen onderaan deze pagina.
1.2 Zijn jullie aangesloten bij een keurmerk?
Wij zijn aangesloten bij Webwinkel Keur. WebwinkelKeur is hét moderne webshop keurmerk inclusief klantbeoordelingen dat met de modernste techniek zorgt voor ouderwets vertrouwd winkelen.
1.3 Wat zijn jullie openingstijden?
Wij zijn elke werkdag geopend van 09:00 - 17.30 uur. Wanneer je ons wilt bezoeken, is het wel belangrijk om vooraf even een afspraak te maken. We hebben dan voldoende tijd om jou goed te helpen.
2. Bestellen & Bezorgen
2.1 Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Na het plaatsen van een bestelling ontvang je van ons een orderbevestiging per mail. Zodra je bestelling is verwerkt dragen wij het over aan DHL. Zij zorgen er voor dat de bestelling bij je wordt afgeleverd.
Via de mail ontvang je de tracking gegevens van je bestelling.
2.2 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bestelling geplaatst voor 21:00 uur worden dezelfde dag nog verzonden. Je kan je bestelling dan de volgende dag verwachten.
Er zijn een paar uitzonderingen:
- Door de drukte in deze Covid periode kan bezorging een dag later plaatsvinden
- Bestel je iets op zaterdag of zondag, dan wordt je bestelling op maandag verwerkt en kan je het dinsdag verwachten
- Rondom feestdagen kan bezorging een dag langer duren
- Op officiële feestdagen wordt er niet afgeleverd
- Indien het artikel niet meer in voorraad blijkt te zijn ontvang je zsm bericht van ons wanneer je het kan verwachten
2.3 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Wanneer je de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice. Dan kunnen we kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen.
Wanneer de bestelling is verstuurd, kunnen we helaas niets meer wijzigen.
2.4 Wat is de huidige status van mijn bestelling?
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je van ons een orderbevestiging. Indien je niets hebt ontvangen kun je nog even je spam folder nakijken, wellicht is de bevestiging daar terechtgekomen.
Zodra je bestelling bij ons verwerkt is ontvang je de tracking gegevens via mail. Hier kun je per stap volgen wat er met je pakket gebeurt en wanneer je deze kan verwachten.
Nog niets ontvangen?
Neem dan contact op met de klantenservice: [email protected] met vermelding van je bestelnummer.
2.5 Wanneer ontvang ik de Track en Trace link?
Deze ontvang je zodra je bestelling bij ons verwerkt is. Het kan dus zijn dat je deze pas 's avonds in je mail krijgt.
2.6 Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat nu?
Heb je je bestelling afgerond en betaald maar nog geen orderbevestiging ontvangen?
Check dan even je spam folder. Het kan nog wel eens gebeuren dat deze daar in terechtkomt.
Indien je voor betaalmethode 'overboeking' hebt gekozen zal het bedrag eerst voldaan moeten zijn voordat je een bevestiging ontvangt.
Nog geen bevestiging ontvangen?
Neem dan contact op met de klantenservice: [email protected] en geef de naam door die je hebt geplaatst bij de bestelling. Dan gaan wij het zo snel mogelijk voor je nakijken.
2.7 Kan ik het afleveradres nog wijzigen?
Zolang je bestelling nog niet door ons is verwerkt en verzonden is het mogelijk het afleveradres te wijzigen.
Hiervoor kun je het beste een mail sturen naar [email protected] of bellen naar 053 - 5738456
2.8 Wat zijn de verzendkosten?
Bij ons wordt elke bestelling gratis geleverd. Je betaald dus niets voor de verzending.
2.9 Kan ik mijn bestelling ook afhalen in Enschede?
Sinds kort hebben wij geen magazijn meer op onze locatie in Enschede. Hierdoor is het niet mogelijk om bij ons je bestelling af te halen.
Heb je je bestelling echt vandaag nodig en kan het niet langer wachten? In sommige situaties kunnen we een uitzondering maken en kan het afgehaald worden in ons externe magazijn. Neem hiervoor contact op met ons: [email protected] of bel 053 - 5738456
2.10 Leveren jullie ook in het buitenland?
Standaard verzenden wij ook bestellingen naar België.
Wil je een bestelling versturen naar een ander land?
Vaak is er veel mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op, dan gaan we kijken wat we voor je kunnen betekenen: [email protected]
2.11 Kan ik zonder BTW bestellen?
Indien je bijvoorbeeld een bestelling plaatst vanuit Belgie, dan is het mogelijk om zonder BTW een bestelling te plaatsen. Hiervoor heb je namelijk een buitenlands BTW nummer nodig.
Je dient hiervoor een geldig buitenlands BTW nummer in te voeren tijdens het afrekenen. Het BTW nummer wordt automatisch gecontroleerd en goedgekeurd.
2.12 De Track en Trace link geeft aan dat mijn bestelling is bezorgd maar dit is niet het geval, wat nu?
Het kan voorkomen dat je pakket dan is bezorgd bij de buren. Wel zal er in dit geval een briefje in je brievenbus moeten zitten met het huisnummer waar je pakket is afgeleverd.
Ook kan het voorkomen dat je pakket is aangenomen door een huisgenoot.
Is het pakket niet bij de buren afgeleverd?
Neem dan contact met ons op: [email protected]
Dan gaan wij navraag doen waar het pakket precies is gebleven.
2.13 Wat gebeurd er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
2.14 Ik heb een artikel ontvangen die ik niet heb besteld, wat nu?
Het kan wel eens voorkomen dat een artikel verkeerd is gepakt waardoor je een verkeerd artikel ontvangt. Uiteraard gaan we dit dan zo snel mogelijk voor je oplossen. Je kan het beste ons een mail sturen met je bestelnummer en (het liefst) een foto van hetgeen je ontvangen hebt. Mail naar [email protected] dan gaan we het zo snel mogelijk voor je oplossen.
Heb je een bestelling ontvangen van iemand anders? Neem ook dan contact met ons op. We gaan dan zo snel mogelijk kijken hoe we jouw bestelling op jouw adres krijgen.
2.15 Hoe weet ik dat ik veilig shop?
Wij zijn aangesloten bij Webwinkel Keur. WebwinkelKeur is hét moderne webshop keurmerk inclusief klantbeoordelingen dat met de modernste techniek zorgt voor ouderwets vertrouwd winkelen.
2.16 Ik heb een klacht over mijn bestelling, waar kan ik deze kwijt?
Het is heel vervelend als je niet tevreden bent over je bestelling. Uiteraard horen wij graag wat je klacht is. Mail deze naar [email protected]. Indien het over een specifiek artikel gaat dan horen wij graag welk artikel eventueel met een foto bijgevoegd.
Normaliter beantwoorden wij de mail binnen 4 kantooruren.
3. Betalen
3.1 Met welke betaalmethoden kan ik betalen?
Het is mogelijk om te betalen met: iDeal, Paypal, Afterpay, Overboeking, Via/Mastercard, Mistercash of Maestro.
3.2 Kan ik ook achteraf betalen?
Ja, dit is mogelijk via AfterPay. Kies dan bij betaalmethode voor deze optie.
Meer informatie over hoe dit precies werkt vind je hier: https://www.afterpay.nl/nl/consumenten/hoe-werkt-afterpay
3.3 Kan ik met creditcard betalen?
Ja, wij accepteren Visa en Mastercard betalingen.
3.4 Ik heb een herinnering ontvangen van AfterPay, hoe kan dat?
Het kan wel eens voorkomen dat je toch per ongeluk het bedrag direct naar ons hebt overgemaakt in plaats van naar AfterPay. Zo lijkt het dus alsof je bestelling nog niet is betaald.
Het bedrag zal uiteindelijk betaald moeten worden aan AfterPay. Neem contact met ons op zodat wij het bedrag naar je terug kunnen storten en jij het direct kan overmaken naar AfterPay.
3.5 Kan ik een kortingscode krijgen?
Helaas hebben wij niet standaard kortingscodes.
Je kan je wel op onze nieuwsbrief abonneren waarin regelmatig kortingscodes gecommuniceerd worden voor een bepaalde periode of bepaald artikel.
Uiteraard kun je ook gebruik maken van onze staffelkortingen die in de webshop vermeld staan.
3.6 Hoe weet ik of de betaling is gelukt?
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je van ons een bestelbevestiging in de mail. Dit kan enkele minuten duren.
Ook kan het voorkomen dat deze in je spam folder terecht komt. Mocht je dus na een half uur nog niets hebben ontvangen, kijk dan ook even in je spam folder.
Heb je ook daar geen bevestiging ontvangen? Neem dan even contact met ons op via [email protected] met de naam die doorgegeven is bij het plaatsen van je bestelling. Wellicht staat er een typefout in je mailadres waardoor deze niet is aangekomen of gaat er iets mis in ons systeem.
3.7 Ik heb mijn bestelling geannuleerd maar het bedrag nog niet terug gekregen, hoe kan dat?
Indien je je bestelling geannuleerd hebt ontvang je van ons een bevestiging hier van. Je behoort dan het bedrag binnen 1-2 werkdagen weer op je rekening te hebben staan.
Heb je geen bevestiging van annulering ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice: [email protected] met vermelding van je bestelnummer.
Heb je wel een bevestiging van annulering ontvangen maar het bedrag na 2 werkdagen nog steeds niet ontvangen? Stuur ons een bericht zodat wij na kunnen kijken wat er precies is gebeurd: [email protected]
4. Factuur
4.1 Wanneer ontvang ik de factuur?
De factuur ontvang je nadat je bestelling is verzonden automatisch in je mail.
4.2 Waar vind ik mijn factuur?
De factuur wordt automatisch naar je e-mailadres verstuurd. Mocht je daar de factuur niet vinden, kijk dan ook even de spam folder na.
Geen factuur ontvangen? Stuur dan een mail naar [email protected] met vermelding van je bestelnummer.
4.3 Kan ik een papieren factuur krijgen?
Wij sturen standaard alle facturen digitaal via de mail en verminderen hiermee ook het papierverbruik.
Indien je echt een papieren versie nodig hebt kun je een mail sturen naar [email protected] met vermelding van je bestelnummer. Dan gaan we kijken wat we voor je kunnen betekenen.
4.4 Het bedrag op de factuur klopt niet, hoe kan dat?
Het kan wel eens voorkomen dat er een klein verschil zit in het betaalde bedrag en het bedrag vermeld op de factuur. Vaak heeft dit te maken met (kleine) afrondingsverschillen.
Wil je hier meer over weten? Stuur dan even een mail naar [email protected] met vermelding van je bestelnummer. Dan leggen we je het natuurlijk graag uit.
4.5 De bedrijfsgegevens op de factuur kloppen niet, wat nu?
Indien de bedrijfsgegevens niet kloppen kan je ons een mail sturen met de juiste gegevens. Wij gaan je dan uiteraard een nieuwe factuur sturen met de juiste gegevens.
Mail ons via: [email protected]
4.6 Ik heb al betaald maar ontvang nu nog een factuur, hoe kan dat?
De factuur die je ontvangt wordt automatisch verstuurd na verzending van je bestelling. Deze factuur is voor je eigen administratie en hoeft dus niet nog een keer betaald te worden.
5. Annuleren & Retourneren
5.1 Kan ik een deel van mijn bestelling retourneren?
Bij de aankoop van producten heb je de mogelijkheid de bestelling zonder opgave van reden te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Na de melding heb je nog 30 dagen de tijd om de bestelling terug te sturen. Na de melding heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelling terug te sturen.
Lees hier meer over de retourprocedure:
https://www.retourneren.nl/verpakkingenxl
5.2 Wat is het retouradres?
Je kan je bestelling retourneren naar onderstaand adres:
Specishops B.V. / Avado Logistics
Euregioweg 312
7532 SN Enschede
Nederland
5.3 Kan ik kosteloos retourneren?
Het betaalde bedrag van artikelen die teruggestuurd zijn, wordt volledig door ons terugbetaald. Via onze retourpagina kan je retourzendingen aanmelden en kan je een retourlabel aanvragen.
5.4 Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer kan ik mijn geld verwachten?
Na ontvangst van het geretourneerde artikel zal het nog ongeveer +- 7 werkdagen duren voordat het geld weer op je rekening staat.
Mocht je hierna nog niets hebben ontvangen dan kan je contact met ons opnemen via [email protected]
5.5 Mijn ontvangen artikel is defect, wat nu?
Als de garantietermijn nog niet is verstreken heb je uiteraard recht op een nieuw product.
Je kan een retourlabel aanvragen via [email protected] met vermelding van je bestelnummer. Met dit label kan jij het naar ons retourneren. Afhankelijk van het artikel zal het gerepareerd worden of vervangen voor een nieuwe.
5.6 Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
Indien je het verkeerde artikel hebt besteld of toch liever afziet van je bestelling dan is het mogelijk deze te annuleren zolang je bestelling nog niet is verwerkt.
Stuur hiervoor een email naar [email protected] met vermelding van je bestelnummer. Wij gaan je order dan annuleren. Het bedrag zal dan binnen 2 dagen weer op je rekening staan.
5.7 Mijn bestelling is beschadigd bezorgd, wat nu?
Dat is natuurlijk heel vervelend. Je kan ons dan het beste een mail sturen met het liefst een foto van de beschadiging aan het artikel. Wij gaan het uiteraard dan netjes met je oplossen.
Mail: [email protected]
5.8 Wat zijn de retourvoorwaarden?
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen.
5.9 Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?
Zolang je het artikel nog niet bij een servicepunt hebt afgegeven kan je je retourmelding ongedaan maken.
Stuur hiervoor een mail naar [email protected] met vermelding van je bestelnummer.
5.10 Kan ik mijn retour pakket meegeven aan de bezorger aan de deur?
Op dit moment is dat bij DHL nog niet mogelijk. Je zal je retour pakket moeten afgeven bij een DHL servicepoint bij jou in de buurt.
Zodra deze mogelijkheid er is passen wij deze informatie aan.
6. Garantie & Reparatie
6.1 Hoe lang heb ik garantie op mijn bestelde artikelen?
Op al onze fitnessartikelen zit standaard een garantietermijn van 2 jaar.
6.2 Hoe laat ik mijn artikel repareren?
Indien het artikel defect is kan je het naar ons retourneren. Wij zorgen er dan voor dat het wordt gerepareerd of wordt vervangen voor een nieuw exemplaar.
Stuur ons een mail en laat ons van te voren even weten wat er precies defect is. Zo kunnen wij je retour sneller verwerken.
6.3 Hoelang duurt reparatie?
Over het algemeen duurt het ongeveer 2 weken voordat je artikel weer is gerepareerd. Maar dit kan per artikel verschillen.
Heb je na 2 weken nog geen bericht van ons ontvangen? Laat het ons dan even weten via [email protected]. Dan gaan wij voor je kijken wat de status is.
6.4 Kan ik een reparatie volgen?
Helaas is er geen mogelijkheid om de reparatie te volgen. Vaak moeten wij het artikel terugsturen naar de leverancier voor reparatie. Indien je na 2 weken nog geen bericht van ons hebt ontvangen stuur ons dan even een email. Dan gaan wij kijken wat de status precies is.
6.5 Is een reparatie gratis?
Indien het binnen de garantietermijn valt is reparatie uiteraard gratis.
Mocht dit niet zo zijn dan melden wij dit uiteraard vooraf en kijken we naar een geschikte oplossing.